Nieuw logo geel
107663743_2718946708340984_1366714156602691097_n

Teleurgesteld over je laatste release?

Heb je een album of EP uitgebracht en heb er nog maar weinig van verkocht? 

Bracht het je minder exposure dan gewild? 

Gaf het je minder aandacht en nieuwe fans dat je had verrwacht? 

Heb je het geprobeerd met media-aandacht, maar leverde dat weinig op? 

Krijg je weinig interactie op de berichten die je de wereld in stuurt? 

Heb je hulp ingeschakeld op het gebied van promotie maar heeft dat je alleen maar geld gekost en was het geen échte investering voor je muziek? 

Heb je het gevoel nog op precies dezelfde plek te staan als een half jaar geleden? 

Heb je samengewerkt met mensen maar was dit niet zo’n goede ervaring en ben je weinig verder gekomen? 

… 

Welkom bij de realiteit van de meeste muzikanten. 

Op een gegeven moment bereik je het moment dat je gewoon WEET dat je muziek goed is omdat je al wat fans hebt en muziek verkoopt, maar dat je geen strategie hebt om dit verder uit te bouwen waardoor het nooit meer dan een hobby zal worden. 

En wat veel muzikanten dan doen is…. 

Ze besluiten om de komende periode alles uit te zoeken, alleen. Je gaat ervoor! Je gaat online informatie inwinnen en je gaat zorgen dat je gaat snappen hoe je je muziekbusiness nu kan vergroten. 

Maar dit allemaal naast je baan en misschien wel gezin. 

Een kloddertje kennis hier. 

Een kloddertje kennis daar. 

Interessante blogposts, gratis webinars, social media posts, video’s op YouTube… Je leert er veel van, maar waar begin je nou als eerste? En hoe kun je dit in godsnaam allemaal in jouw beschikbare tijd proppen? 

Je hebt het zo ontzettend druk! Dit schiet niet echt op zo. Je krijgt iedere dag nieuwe ideeën voor het promoten van je muziek, maar uiteindelijk START je niet echt omdat het een té grote zee van informatie is. 

Muzikanten kennen 2 uitersten: 

Ze doen alles alleen. 

Of ze besteden dingen uit. 

Maar die tussenweg dan?! 

Het is mogelijk om dingen op jouw eigen manier te doen, maar wel support te krijgen van een coach en/of mentor. Die een paar stappen verder staat, die ervaring heeft met de dingen die jij ook wil gaan doen. Die aan je vraagt: hé, hoe staat het ermee? En dat je dan denkt: o ja, een week geleden wilde ik graag dit, en dat, en dat. En dat wil ik nog steeds, maar waarom heb ik er in de tussentijd niets aan gedaan dan? 

Als je je bedenkt hoeveel tijd en energie het kost om alles in je eentje uit te zoeken, dan is het misschien slim om jezelf te vertellen dat je niet alles alleen hoeft te doen. Dat het juist slim is om in support te investeren, waardoor je investeert in meer tijd en energie. 

Je hebt niet nog meer merchandise of verkopen of ….. (dat wat je jezelf vertelt) nodig om NU je fanbase te vergroten. Wat jou tegenhoudt in bereiken waar je naartoe wil is bereidheid om te investeren en om voor jezelf te kiezen. Je moet inzien dat investeren iets is wat je verder helpt, en niet dat het je tegenhoudt omdat het geld kost. 

Toon meer ondernemerschap en je gaat stappen zetten richting je doelen! 

En ik ben hier om je te helpen wanneer jij eraan toe bent. 

Groetjes Mirjam

P.S. Wil je leren hoe je effectief je muziek promoot? Dan is de F.I.R.E. cursus iets voor jou.

P.S.2. Wat sta ik mooi op de foto he? haha! Ik vond het wel bij het onderwerp passen. Foto door Willem Wouterse.

LET’S CONNECT

GEGEVENS

onlightning
mirjam@onlightning.nl

kvk: 72223812
btw: NL001802291B85

Algemene voorwaarden 
Privacyverklaring

SCHRIJF JE IN VOOR UPDATES