Willem Wouterse (5)

F.I.R.E

online marketing training
+
muzikanten community

TREK MEER LUISTERAARS AAN, VERGROOT JE FANBASE EN VERDIEN MEER MET JE MUZIEK

Maak jij goede muziek waarbij zowat alles klopt, maar schijnt niemand het op te merken? wIL JE ZICHTBAARDER ZIJN, MEER WAARDERING KRIJGEN EN MEER IMPACT MAKEN MET JE MUZIEK?

Vind je het – ZELFS IN ‘GEWONE’ TIJDEN – lastig om optredens te vinden EN BEZOEKERS TE TREKKEN?

ZOU JE GRAAG EEN GROTERE FANBASE WILLEN OPBOUWEN, BUITEN JE HUIDIGE KRING EN BUITEN FAMILIE EN VRIENDEN OM? DE JÚISTE MENSEN BEREIKEN, DIE HOUDEN VAN JOUW SOORT MUZIEK EN DAAR BETROKKEN EN GEPASSIONEERD OVER ZIJN?

BEHOEFTE AAN EEN COMMUNITY MET GELIJKGESTEMDE MUZIKANTEN? EEN GROEP DIE ALS EEN KLANKBORD WERKT, WAAR JE ALLES KWIJT KUNT MAAR DAN WEL MÉT PROFESSIONELE ONDERSTEUNING ZODAT ER OOK ÉCHT STAPPEN WORDEN GEZET OP HET GEBIED VAN MARKETING EN MINDSET, IN PLAATS VAN  RONDJES BLIJVEN DRAAIEN DAAR WAAR JE AL WAS?

FANBASE

'AAN BLIJVEN KLOOIEN' IS FRUSTREREND EN DEMOTIVEREND

Als je weinig waardering voelt voor je muziek en je je doelen jaar na jaar niet haalt, werkt dat behoorlijk demotiverend. Het zal niet voor het eerst zijn dat een band of muzikant vroegtijdig stopt met muziek maken omdat het maar niet lukt om een fanbase op te bouwen. En dat is zonde, want vaak is er genoeg potentie en talent!

Als het je niet lukt om onder de aandacht te komen van mensen die je muziek waarderen, dan blijf je aanmodderen binnen je kring van familie, vrienden en kennissen. Zij vinden het meestal leuk omdat JIJ het bent, maar je mist dan de echte erkenning voor je muziek, echte fans!

Grote kans dat je je muziek probeert te promoten via optredens, social media, STREAMINGPLATFORMS en mails, maar het LIJKT alsof niemand je hoort. HOE VAL JE OP TUSSEN AL DIE ANDERE MUZIKANTEN?

JE SteekT er veel tijd en energie in EN MUZIEK MAKEN IS NATUURLIJK SUPER LEUK, maar VERDER KOMT ER weinig voor terug. Bijvoorbeeld bij het boeken van (goed betaalde) optredens: je mailt je suf maar er komen maar weinig (positieve) reacties terug. EN JE POST REGELMATIG OP SOCIAL MEDIA, MAAR NIEUWE FANS ZIE JE NIET VEEL.

Dit kan frustrerend zijn, maar laat je niet uit het veld slaan!

Veel muzikanten hebben als hoofddoel: lekker veel optreden. Dat is het moment waarop alles samenkomt. Waar de ‘rush’ wordt gevoeld. Waar de connectie wordt gemaakt met het publiek. Begrijpelijk! Want dat heb ik zelf ook. 

MAARGOED, ALS JIJ JE RUSH ALLEEN VOELT BIJ OPTREDENS ÉN JE BELANGRIJKSTE PLAN IS OM JE FANBASE DOOR OPTREDENS TE VERGROTEN, DAN HEB JE EEN PROBLEEM, DIE VAN HET KIP-EN-HET-EI. JIJ WIL OPTREDENS VOOR NIEUWE FANS, MAAR DE BOEKER WIL JE LIEVER PAS BOEKEN ALS JE DIE AL HEBT! DAARNAAST ZIJN ER IN CORONA-TIJDEN NATUURLIJK MINDER MOGELIJKHEDEN MBT LIVE OPTREDENS. wAAR HAAL JIJ DIE KICK DAN VANDAAN? 

Gelukkig hebben we nu iets om dit te doorbreken: online marketing. Hiermee kun je je naamsbekendheid en fanbase zélf laten groeien! Natuurlijk is het niet iets wat van de ene op de andere dag werkt. Maar als je hier consistent, slim, efficiënt EN VOL PLEZIER mee aan de slag gaat, dan krijg je geleidelijk aan steeds makkelijker NIEUWE FANS. 

IK MERK BIJ M’N EIGEN BAND DAT, NU WE ZÉLF ONZE FANBASE LATEN GROEIEN, STEEDS VAKER OPTREDENS NAAR ONS TOE KOMEN. ZELFS IN DEZE GEKKE TIJDEN. ÉN IK BEN DE LAATSTE DIE ZEGT DAT WE VOORTAAN ALLES ONLINE MOETEN DOEN, MAAR ER ZIJN OOK ONLINE MOGELIJKHEDEN OM DIE ‘RUSH’ TE VOELEN.

HOE FIJN ZOU HET ZIJN ALS...

… je iedere dag, op een effectieve en efficiënte wijze, je fanbase laat groeien en nieuwe fans aantrekt voor je muziek? JE IEDERE DAG HET GEVOEL HEBT DAT JE WEER 1% VERDER BENT DAN GISTEREN.

… je online onverwachte enthousiaste berichtjes krijgt van mensen uit binnen- en buitenland?

… optredens voortaan (makkelijker) naar jou toe komen?

… JE GESTEUND WORDT DOOR GELIJKGESTEMDE MUZIKANTEN EN JE NIET ‘ALLEEN’ BEN IN JE ZOEKTOCHT NAAR EEN LEUK EN TEVREDEN MUZIKAAL LEVEN?

wat helpt voor een leuk en tevreden muzikaal leven:

  • NATUURLIJK OM TE STARTEN: GOEDE MUZIEK. AL DRAAGT EEN AAP EEN GOUDEN RING, HET IS EN BLIJFT… LUISTER DUS EERLIJK NAAR JE EIGEN MUZIEK EN VRAAG ANDEREN OM FEEDBACK.
  • Een strategie om een constante stroom nieuwe (potentiële) fans aan te trekken.
  • Kennis over jezelf, je muziek en je ideale fan.
  • De juiste mindset, die veel makkelijker de deuren opent naar meer aandacht, waardering en fans.
  • Een stappenplan dat rekening houdt met de menselijke psychologie, zodat je geen belangrijke stappen overslaat én dat je weet wat je belangrijkste volgende stap is.
  • Efficiënte tools om dit ook binnen jouw tijd en energie te doen.
  • Het juiste mentorship van iemand die je al is voorgegaan.
  • Kennis over (en het implementeren van) positionering, planning, social media, merchandise en sales, social media advertenties en e-mailmarketing.

ben jij een muzikant die beroemd wil worden in je niche?

DAN IS HET F.I.R.E. PROGRAMMA PERFECT GESCHIKT VOOR JOU

F

.

I

.

R

.

E

.

f.i.r.e. staat voor:

INTERACTIE

Ga zélf de interactie aan, maar introduceer jezelf met ‘swag’: zorg voor een indirecte introductie en blijf weg van agressieve marketing. Door heel zichtbaar te zijn op de juiste online kanalen word jij beroemd in je genre en blijf je top of mind zodat je een constante stroom van fans krijgt.

RELEVANTIE

DOORDAT JE WEET WIE JE IDEALE FAN IS, WELKE CULTUUR DAAR OMHEEN HOORT EN WAT HEM OF HAAR BEZIGHOUDT, KUN JE SUPER RELEVANTE CONTENT DELEN. DAAR CREËER JE AANTREKKINGSKRACHT MEE EN BOUW JE AAN EEN ÉCHTE CONNECTIE DIE VAN TWEE KANTEN KOMT.

EIGENHEID

GA VOOR EEN PERSOONLIJKE AANPAK DOOR MIDDEL VAN EEN PASSENDE TONE-OF-VOICE EN VOEL AAN WAARIN JE JE ONDERSCHEIDT VAN JE IDOLEN. LEER VAN DE BESTE VOORBEELDEN, MAAR BLIJF ALTIJD JE AUTHENTIEKE ZELF. DAAR GA JE DE JUISTE MENSEN MEE AANSPREKEN.

DOOR DEZE 3 ELEMENTEN IN TE ZETTEN VOOR JE MUZIEK, WORD JE BEROEMD IN JE NICHE EN KRIJG JE ÉCHTE WAARDERING VOOR JE MUZIEK

NA HET DOORLOPEN VAN HET PROGRAMMA HEB JIJ:

Een marketingsysteem waarmee je op een voorspelbare basis de leukste fans aantrekt.

Een complete social media strategie waarmee je beroemd wordt in je niche.

Een stappenplan om doelen te stellen en te behalen.

Kennis over meetbare direct-to-fan marketing, waardoor je minder afhankelijk wordt van stakeholders in de muziekindustrie.

eEN STIMULANS IN EEN ‘GROEI MINDSET‘ IN PLAATS VAN EEN ‘VASTE MINDSET’.

WAARDEVOLLE CONNECTIES MET ANDDERE GELIJKGESTEMDE MUZIKANTEN.

resultaten

natuurlijk heeft het tijd nodig, maar hieronder lees je een aantal van de vele resultaten die wel direct in korte tijd al zichtbaar zijn:

Koen z’n laatste video view advertentie liep echt super, vertelde hij. Op het moment van schrijven had de video 35.409 mensen bereikt, was 23.000 keer bekeken, had 477 likes, 169 comments en was 110 keer gedeeld! Dit allemaal in een vrij korte periode en met een budget van maar 1 euro per dag. Hij had sinds het plaatsen van de advertentie (afgelopen 28 dagen) ook 190 nieuwe pagina vind-ik-leuks! Hij zegt: “Het aanmaken van de juiste doelgroep is essentieel om de juiste mensen te bereiken. Bedankt om mij dit te leren waardoor ik nu zulke mooie resultaten behaal!”

 

Aeilko ging in 90 dagen van ongeveer 950 volgers op Facebook naar 1308 volgers, voornamelijk door organische posts op z’n Facebook-pagina.

 

Jesse beoordeelde z’n tevredenheid over de zichtbaarheid van z’n muziek bij de start van F.I.R.E. met een 5 en direct na voltooien van F.I.R.E. met een 8! Het gaf Jesse een kick om z’n niche te bepalen en vragen te stellen aan fans, vanwege de vele reacties. Hij krijgt nu ook steeds meer de opmerking ‘jullie gaan wel echt goed hé?”.

 

Timo z’n gevoel over dat hij weet welke stappen hij moet zetten om verder te komen in z’n muzikale carrière is tijdens F.I.R.E. van 2 naar 8 gegaan. Hij behaalde binnen de F.I.R.E. periode ook al z’n eerste 1000 video views met z’n Facebook-advertentie!

 

Charlotte krijgt nu veel vaker reacties op haar posts of liedjes. Ze merkt ook dat ze de juiste mensen aantrekt door haar persoonlijke posts. Ze is heel blij dat ze nu veel meer impact maakt met haar muziek. Voordat ze met F.I.R.E. begon gaf ze het een cijfer 6 en na afloop een 10! Ze weet nu ook beter welke stappen ze moet nemen om verder te komen: van 4 naar 8!

inhoud van de training

MODULE 1

JE LEERT JEZELF EN JE IDEALE KLANT TOT IN DETAIL KENNEN EN HOE JE DIT INZET VOOR JE MUZIEK.

MODULE 2

Je gaat aan de slag met je dromen en doelen en maakt een planning zodat promotie je daarin ondersteunt.

MODULE 3

Je gaat je kanalen aanmaken / verbeteren, content delen die écht connectie maakt en de perfecte strategie implementeren.

MODULE 4

Leer hoe je je fanbase en e-maillijst opbouwt, zichtbaar wordt en meer bezoekers naar optredens trekt.

MODULE 5

Relatie opbouwen met geïnteresseerden door middel van e-mail en ze zo laten groeien tot superfans.

MODULE 6

De juiste producten op de juiste manier aanbieden, offline (bijvoorbeeld bij optredens) én online.

60+ MUZIKANTEN ZIJN JE VOORGEGAAN EN DIT ZEGGEN ZE EROVER:

BOVENSTAANDE VIDEO IS EEN COMPILATIE, BEKIJK VEEL MEER COMPLETE VIDEO'S HELEMAAL ONDERAAN DEZE PAGINA

resultaten

Bart z’n tevredenheid over de zichtbaarheid van z’n muziek is binnen 90 dagen van een 3 naar een 8 gegaan. Tijdens F.I.R.E. zette hij z’n webshop live, waarbij de eerste orders al meteen tijdens F.I.R.E. binnenkwamen.

Peter struggelde voordat ie met F.I.R.E. begon met de zichtbaarheid voor z’n muziek, hij beoordeelde z’n tevredenheid daarover met een 3. Direct na afronden van F.I.R.E. gaf ie het een 8! Hij kreeg tijdens F.I.R.E. al veel positieve reacties over de manier waarop hij zichtbaar is op social media: heel aanwezig zonder drammerig te zijn. Hij durft nu zichzelf en z’n muziek te promoten en hij voelt minder remmingen bij de marketing. Dit heeft interesse gewekt op Facebook en Instagram én via de mail kreeg hij meteen ook al meteen positieve reacties. Dit heeft geresulteerd in meer (betrokken) volgers.

Edwin kreeg op z’n eerste video-promo op Facebook, van slechts een week, 30.458 views waarvan 293 langer dan 25% (meer dan een minuut) en ruim 30 hele nieuwe volgers. Ook ziet hij meer volgers op Spotify en Facebook. Hij ervaart meer rust en minder frustratie over alles wat er rondom z’n muziek qua promotie en online speelt, omdat hij het idee heeft ‘in control’ te zijn. Edwin z’n tevredenheid over de impact die hij maakt met z’n muziek, is dankzij F.I.R.E. van een 3 naar een 7 gegaan, over de zichtbaarheid van z’n muziek van 5 naar 8 en over de impact die hij met z’n muziek maakt op anderen van 4 naar 8!

Wendy haar tevredenheid over haar muzikale carrière is dankzij F.I.R.E. van een 6 naar 8 gegaan. Haar zichtbaarheid gaf ze eerst een 4 en na afloop een 9. Ze weet nu veel beter welke stappen ze nu moet zetten om verder te komen (van 6 naar 10!). En ze ervaart nu veel meer een gevoel van focus, het voelde voor haar eerst als een 3 en na afronden van F.I.R.E. beoordeelde ze het met een 9. Wendy wordt mede dankzij F.I.R.E. de Facebook verantwoordelijken op haar werk. Charlotte krijgt nu veel vaker reacties op haar posts of liedjes. Ze merkt ook dat ze de juiste mensen aantrekt door haar persoonlijke posts. Ze is heel blij dat ze nu veel meer impact maakt met haar muziek. Voordat ze met F.I.R.E. begon gaf ze het een cijfer 6 en na afloop een 10! Ze weet nu ook beter welke stappen ze moet nemen om verder te komen: van 4 naar 8.

inhoud van de community

ONBEPERKT VRAGEN

Onbeperkt vragen stellen in de community, waarop ik (en andere muzikanten) binnen 1 werkdag antwoord (en meestal veel sneller).

 

LIVE Q&A'S

om de week een zoomcall waarin je je vragen kunt stellen aan mij én aan de andere muzikanten die er ook live bij aanwezig zijn. En kun je er niet live bij zijn? Je kunt je vragen alsnog insturen en de replay kijken.

MINI MASTERCLASSES

IEDERE WEEK EEN MINI MASTERCLASS OVER WISSELENDE ONDERWERPEN OP HET GEBIED VAN MARKETING  EN MINDSET ZODAT JE UP-TO-DATE BLIJFT, INCLUSIEF TOEGANG TOT DE STEEDS GROTER WORDENDE BIBLIOTHEEK.

MASTERCLASSES

regelmatig masterclasses door externe experts over wisselende onderwerpen op het gebied van marketing én daarbuiten! inclusief toegang tot de steeds groter wordende bibliotHEEK.

 

COMMUNITY

Onbeperkte connectie en accountability met gelijkgestemde muzikanten in de besloten facebook-groep.


 

REFLECTIE & DOELEN

WEKELIJKSE STIMULANS OM TE REFLECTEREN OP DE AFGELOPEN WEEK EN PLANNEN TE MAKEN VOOR KOMENDE WEEK, ZODAT JE MEER GELUK ERVAART EN MEER DOELEN BEHAALT.

wil jij ook elke dag nieuwe fans aantrekken?

Alle bedragen zijn exclusief BTW

F.I.R.E. TRAINING

497,- Eenmalig
  • 6 modules
  • ALL TIME ACCESS
  • UPDATES
  • DIY:
  • GEEN COMMUNITY
  • GEEN SUPPORT

OF BETAAL IN 2 TERMIJNEN VAN € 277,-

F.I.R.E COMMUNITY

497,- Eenmalig
  • TOEGANG TOT COMMUNITY
  • VRAGEN STELLEN EN SUPPORT
  • WEKELIJKS MINI MASTERCLASS
  • 2X PER MAAND LIVE Q&A IN ZOOM
  • MASTERCLASSES EXTERNE EXPERTS

MAAND

55,- Per maand
  •  

KWARTAAL

132,- Per kwartaal
(€ 44,- pm)
  •  
mEEST GEKOZEN

JAAR

396,- Per JAAR
(€ 33,- pm)
  •  

€55,- PM + 1 X €497,-

€132,- PK + 1 X €497,-

€396,- PJ + 1 X €497,-

€55,- PM + 2 X €277,-

€132,- PK + 2 X €277,-

€396,- PJ + 2 X €277,-

F.I.R.E. VIP

  • ALLES VAN 'F.I.R.E.' TRAINING
  • ALLES VAN 'FI.R.E. COMMUNITY'
  • UPDATES
  • DIY:
  • GEEN COMMUNITY
  • GEEN SUPPORT

dit zeggen muzikanten over f.i.r.e.:

LET’S CONNECT

GEGEVENS

onlightning
mirjam@onlightning.nl

kvk: 72223812
btw: NL001802291B85

Algemene voorwaarden 
Privacyverklaring

SCHRIJF JE IN VOOR UPDATES