p

odcast

LUISTER

DE ‘MARKETING & MINDSET = ROCK&ROLL’ PODCAST! LUISTER HIERONDER OF VIA JE FAVORIETE PODCAST APP:

HOREN
Spotify
Apple Podcast
Overcast
Google Podcast
Breaker
Pocket Casts
RadioPublic

EEN PODCAST VOOR ALLE DIY MUZIKANTEN DIE EEN GROTER PUBLIEK WILLEN BEREIKEN. Met name muzikanten met eigen muziek in een niche kunnen het idee hebben dat ze beperkt zijn in het behalen van doelen. Maar vergis je niet: marketing kan met de juiste mindset JUIST voor niche muziek erg veel impact maken! Ik geloof dat praten over marketing en mindset niet saai hoeft te zijn, maar dat het je enthousiast kan maken om ermee aan de slag te gaan. regelmatig een nieuwe solo aflevering óf met een interessante gast, over marketing, mindset, muzikaal ondernemerschap én muzikaal geluk.

De Marketing & Mindset = Rock&Roll podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Musicmaker Magazine

Dit jaar bestaat mijn eigen band 15 jaar. Wat als wij nu pas zouden starten en nog 15 jaar voor ons hadden? In deze aflevering vertel ik waar onze focus lag en waar ik het zou leggen als ik wist wat ik nu weet, met de mogelijkheden van nu.

Heb je een vraag of opmerking?
Stuur via Instagram DM of Facebook messenger een berichtje: https://www.instagram.com/onlightning/
https://www.facebook.com/onlightningNL/

Ik heb een onderzoek gedaan onder volgers van meerdere Facebook-pagina’s over hoe zij nieuwe muziek ontdekken. Daar is deze top 10 uitgekomen .Natuurlijk ook veel input voor hoe nieuwe mensen JOUW muziek kunnen ontdekken! In deze aflevering bespreek ik de top 10 en geef ik aanvullende ideeën en tips.

Heb je een vraag of opmerking?
Stuur via Instagram DM of Facebook messenger een berichtje: https://www.instagram.com/onlightning/
https://www.facebook.com/onlightningNL/

Optredens… Daar doen we het allemaal toch voor. Ten minste, de meeste muzikanten. Net zoals ik! Ik merk dat het boeken van optredens weer aan het opstarten is en daarom is het maar beter om alvast te leren hoe je meer bezoekers naar je optredens trekt. Hoe promoot je nu het beste jouw optredens, zodat je straks niet (weer) voor lege zalen staat? Welke tools kun je gebruiken voor meer aandacht voor je tour? Welke stappen doorloop ik om onze gigs te promoten? In deze aflevering geef ik een stappenplan, zodat jij goed bent voorbereid als het weer compleet los gaat met optredens. Want hoe meer bezoekers jij trekt bij optredens, hoe makkelijk het ook wordt om ze te boeken.

Bekijk de bijbehorende video in de Muziek Marketing voor Muzikanten Facebook-groep:
https://www.facebook.com/onlightningNL/videos/899245587613147
(directe link, wordt eerst lid van de FB-groep)
https://www.facebook.com/groups/muzikantenmarketing

Heb je een vraag of opmerking?
Stuur via Instagram DM of Facebook messenger een berichtje: https://www.instagram.com/onlightning/
https://www.facebook.com/onlightningNL/

Merel Bechtold is een bekende in de metalscene, ze speelde eerder in Delain, Gentle Storm, Mayan en bij Anneke van Giersbergen. DEAR MOTHER is haar nieuwe band en bij opstart was er dus al een fanbase, maar ondanks dat gaat het alsnog ‘niet vanzelf’. Wat doen zij om hun fanbase te laten groeien en verstevigen? We hebben het over social media, advertenties, release-strategie, mindset en nog veel meer. Een aflevering vol inzichten en tips!

Meer informatie over DEAR MOTHER:
https://dearmotherofficial.com/

Heb je een vraag of opmerking?
Stuur via Instagram DM of Facebook messenger een berichtje: https://www.instagram.com/onlightning/
https://www.facebook.com/onlightningNL/

Heb je wel eens meegemaakt dat je enorm je best had gedaan voor een nieuw liedje of nieuw album wat uitkwam, maar dat er veel te weinig aandacht voor was? Was er op de release datum even wat buzzzz maar doofde het al weer veel te snel uit?

Je wil met een nieuwe release meer luisteraars aantrekken, niet alleen huidige, maar ook nieuwe! En dat niemand er omheen kan dat jij iets niets hebt uitgebracht.

Hoe kun je ervoor zorgen dat je veel aandacht genereert met je nieuwe release? Dat je niet maar 1 dag (de release dag) maar weken of zelfs máánden ermee onder de aandacht blijft? Hoe kun je je nieuwe release inzetten voor het aantrekken van nieuwe fans? En hoe krijg je voldoende inspiratie voor content om dit te laten gebeuren?

In deze aflevering geef ik maar liefst 8 ideeën en super veel inspiratie voor jouw volgende release. Of dit nu een single is of een compleet album, jij hebt na deze training veel meer ideeën voor het promoten ervan. En niet alleen dat, ik geef ook tips hoe je nieuwe fans er mee aan trekt én hoe je je mailinglist kunt opbouwen dankzij de nieuwe release.

Bekijk de bijbehorende video in de Muziek Marketing voor Muzikanten Facebook-groep:
https://www.facebook.com/groups/muzikantenmarketing

Heb je een vraag of opmerking?
Stuur via Instagram DM of Facebook messenger een berichtje: https://www.instagram.com/onlightning/
https://www.facebook.com/onlightningNL/

Ben jij van nature ook meer een planner, of ben je meer een flow-er? Ik ben zelf meer een planner maar heb de intentie voor mezelf ingesteld om komende tijd meer in flow te doen, zoals het posten op social media én het opnemen en uitbrengen van podcast-afleveringen. Ik vertel erover in deze aflevering. Ook vertel ik waar ik komende tijd de focus op heb en welke 2 vragen jij jezelf kunt stellen om je focus weer op het rechte pad te zetten voor de dingen die jij écht belangrijk vindt.

Voortaan nog steeds regelmatig nieuwe afleveringen online, maar niet meer standaard iedere week op een vaste dag.

Heb je een vraag of opmerking?

Stuur via Instagram DM of Facebook messenger een berichtje: https://www.instagram.com/onlightning/
https://www.facebook.com/onlightningNL/

Wim den Herder is echt een ‘musicpreneur’. Naar aanleiding van zijn columns in Musicmaker magazines spreek ik met hem over inspirerende onderwerpen zoals motivatie, aangeleerde hulpeloosheid en hoe je dit kunt omzetten naar succes, het stellen van doelen, visualiseren, leergierigheid, de verantwoordelijkheid van je leven bij jezelf leggen en niet de schuld bij anderen leggen en het positieve feit dat alles er toe kan doen door middel van het vlindereffect. Volop tips voor een anti-depressief muzikaal leven!

Hij noemt het boek Atomic Habits:
https://www.bol.com/nl/nl/f/atomic-habits/9200000072474783/

Wim den Herder is gitarist en oprichter van de Guitar Academy en de Drum Academy. Hij organiseert muzieklessen, workshops en concerten van wereldberoemde gitaristen in Amsterdam en Haarlem. Meer informatie:
http://www.wimdenherder.nl/
http://www.guitaracademy.nl/

Heb je een vraag of opmerking? Stuur via Instagram DM of Facebook messenger een berichtje:
https://www.instagram.com/onlightning/
https://www.facebook.com/onlightningNL/

WIN! DEZE PODCAST MAAK IK IN SAMENWERKING MET MUSICMAKER MAGAZINE, DAT ELKE TWEE MAANDEN UITKOMT MET EEN LEKKERE DOSIS HOW TO ARTIKELEN OVER MUZIEK MAKEN. VAN TIPS VOOR SONGWRITING TOT WEETJES OVER DE BUSINESS, EN NATUURLIJK OOK TESTS VAN DE NIEUWSTE GEAR. MUSICMAKER GEEFT 3 JAARABONNEMENTEN WEG AAN LUISTERAARS VAN DEZE PODCAST! STUUR EEN MAILTJE NAAR REDACTIE@MUSICMAKER.NL EN ZET IN HET ONDERWERP MARKETING & MINDSET = ROCK&ROLL, EN JE MAAKT KANS! 

Je eigen liedjes opnemen heeft een hoop voordelen. Zo helpt het je bij het creatieve proces én in je marketing. Maar is dat niet heel lastig? Dat valt tegenwoordig reuze mee, zeker met de hulp van Ben van Essen. Want hij is home studio coach en zelf ook muzikant en zijn doel is om dingen nóg simpeler te maken. In deze aflevering praten we over de (paar) belangrijke (en simpele en goedkope) elementen voor je eigen thuisstudio, je muziek afmaken en de 80-20 regel.

Klik hier voor de Home Studio Starters Gids met de 5 basiselementen:
https://www.ashtonmusicacademy.nl/homestudiostart

En klik hier voor de beginnerscursus Thuis Muziek Opnemen:
https://www.ashtonmusicacademy.nl/doe-mee-met-de-beginnerscursus-thuis-muziek-opnemen-special-offer

Nog meer informatie over Ben van Essen:
https://www.ashtonmusicacademy.nl/

Heb je een vraag of opmerking? Stuur via Instagram DM of Facebook messenger een berichtje:
https://www.instagram.com/onlightning/
https://www.facebook.com/onlightningNL/

Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Musicmaker magazine.

Thomas heeft een belangrijke doelgroep in Jamaica. Hoe bereikt hij die met Facebook advertenties? Daarnaast heeft hij een goede hashtag-tip voor op Instagram en vertelt hij hoe hij een planning maakt voor zijn content. Thomas heeft onder de naam Contrass door de jaren heen verschillende optredens gegeven, waaronder op het Bevrijdingsfestival Groningen en het Eurosonic Festival. Tijdens zijn studie aan de Herman Brood Academie heeft hij zich flink artistiek ontwikkelt. Deze ontwikkelingen leidden tot een optreden in Kingston, Jamaica in 2019.

Contrass socials:
https://www.instagram.com/contrassmusic/
https://www.facebook.com/Contrassmusic

Word lid van de Muziek Marketing voor Muzikanten Facebook-groep en praat mee:
https://www.facebook.com/groups/muzikantenmarketing

Heb je een vraag of opmerking? Stuur via Instagram DM of Facebook messenger een berichtje:
https://www.instagram.com/onlightning/
https://www.facebook.com/onlightningNL/


Leer precies hoe jij kunt adverteren voor jouw muziek én nog veel meer in de F.I.R.E. marketing cursus:
https://www.onlightning.nl/fire-marketing-cursus/

WIN! Deze podcast maak ik in samenwerking met Musicmaker Magazine, dat elke twee maanden uitkomt met een lekkere dosis how to artikelen over muziek maken. Van tips voor songwriting tot weetjes over de business, en natuurlijk ook tests van de nieuwste gear. Musicmaker geeft 3 jaarabonnementen weg aan luisteraars van deze podcast! Stuur een mailtje naar redactie@musicmaker.nl en zet in het onderwerp Marketing & Mindset = Rock&Roll, en je maakt kans! 

Adverteren is een belangrijk onderdeel van online marketing over je muziek. Je hebt het zelf in de hand en je kunt zélf 1-op-1 je fanbase opbouwen, daar heb je geen andere mensen uit de muziekindustrie voor nodig. Zo kun je nieuwe mensen bereiken met een verhoogde interesse, die een veel grotere kans maken om échte fans te worden. Maar je moet wel goed weten wat de mogelijkheden zijn en waar je op moet letten. Daarom geef ik in deze aflevering een aantal ideeën en richtlijnen.

Haal het meeste uit deze aflevering in 5 stappen:

1) Beluister de aflevering en maak aantekeningen

2) Stuur via Instagram DM of Facebook messenger een berichtje en vertel me of je wel of geen ervaring hebt met adverteren:
https://www.instagram.com/onlightning/
https://www.facebook.com/onlightningNL/

3) Leer precies hoe jij kunt adverteren voor jouw muziek én nog veel meer in de F.I.R.E. marketing cursus: https://www.onlightning.nl/fire-marketing-cursus/

4) WIN! Deze podcast maak ik in samenwerking met Musicmaker Magazine, dat elke twee maanden uitkomt met een lekkere dosis how to artikelen over muziek maken. Van tips voor songwriting tot weetjes over de business, en natuurlijk ook tests van de nieuwste gear. Musicmaker geeft 3 jaarabonnementen weg aan luisteraars van deze podcast! Stuur een mailtje naar redactie@musicmaker.nl en zet in het onderwerp Marketing & Mindset = Rock&Roll, en je maakt kans!

5) HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
OF MAIL JE VRAAG, OPMERKING OF SPRAAKBERICHTJE NAAR MIRJAM@ONLIGHTING.NL.

De bescheiden Brabantse dertiger Kathleen Willems verrast een ieder elke keer weer zodra ze begint te zingen en te spelen. Met haar loepzuivere pakkende stem en de eerlijke muziek die ze vertolkt weet Kathleen de mensen te boeien en te raken. De uit Oisterwijk afkomstige Kathleen Willems zingt al haar hele leven en begeleid zichzelf op gitaar. Ze bracht onlangs haar debuut EP uit. Wat werkte voor haar als startende artiest? Welke marketing heeft ze ingezet? Hoe zorgt ze dat ze haar fanbase groeit? Hoe blijf je toch jezelf? En wat als je veelzijdige muziek maakt, hoe promoot je dat? Daar praten we tijdens deze live uitzending over en er komen veel concrete tips voorbij.

Meer informatie over Kathleen:
https://kathleenwillems.com

Volgende keer ook live aanwezig zijn bij het Facebook live gesprek? Word lid van de Facebook-groep Muziek Marketing voor Muzikanten:
www.facebook.com/groups/muzikantenmarketing

WIN! Deze podcast maak ik in samenwerking met Musicmaker Magazine, dat elke twee maanden uitkomt met een lekkere dosis how to artikelen over muziek maken. Van tips voor songwriting tot weetjes over de business, en natuurlijk ook tests van de nieuwste gear. Musicmaker geeft 3 jaarabonnementen weg aan luisteraars van deze podcast! Stuur een mailtje naar redactie@musicmaker.nl en zet in het onderwerp Marketing & Mindset = Rock&Roll, en je maakt kans!

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
OF MAIL JE VRAAG, OPMERKING OF SPRAAKBERICHTJE NAAR MIRJAM@ONLIGHTING.NL.

Hoe kun je opvallen tussen alle andere muzikanten? Hoe kun je binnen een paar zinnen uitleggen wat voor muziek je maakt, zodat mensen echt een idee krijgen hoe je muziek klinkt zonder het te horen? Na het horen van deze aflevering kun jij jouw eigen oneliner samenstellen.

WIN! Deze podcast maak ik in samenwerking met Musicmaker Magazine, dat elke twee maanden uitkomt met een lekkere dosis how to artikelen over muziek maken. Van tips voor songwriting tot weetjes over de business, en natuurlijk ook tests van de nieuwste gear. Musicmaker geeft 3 jaarabonnementen weg aan luisteraars van deze podcast! Stuur een mailtje naar redactie@musicmaker.nl en zet in het onderwerp Marketing & Mindset = Rock&Roll, en je maakt kans!

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
OF MAIL JE VRAAG, OPMERKING OF SPRAAKBERICHTJE NAAR MIRJAM@ONLIGHTING.NL.

Hoe ga je om met lastigheden in je muzikale leven? Volgens Dirk Delisse is ons denken het grootste probleem. Hoe kunnen we belemmerende gedachten omdraaien, zodat ze helpen bij samenwerken met anderen, zenuwen, het release van nieuwe liedjes en nog veel meer? We geven tips om bandproblemen te voorkomen en flexibel om te gaan met hoogte- en dieptepunten.

Volg Dirk Delisse op Instagram:
https://www.instagram.com/dirkdelisse/

WIN! Deze podcast maak ik in samenwerking met
Musicmaker Magazine, dat elke twee maanden uitkomt met een lekkere dosis how to artikelen over muziek maken. Van tips voor songwriting tot weetjes over de business, en natuurlijk ook tests van de nieuwste gear. Musicmaker geeft 3 jaarabonnementen weg aan luisteraars van deze podcast! Stuur een mailtje naar redactie@musicmaker.nl en zet in het onderwerp Marketing & Mindset = Rock&Roll, en je maakt kans!

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
OF MAIL JE VRAAG, OPMERKING OF SPRAAKBERICHTJE NAAR MIRJAM@ONLIGHTING.NL.

Er zijn weinig muzikanten die één gitaar kunnen laten klinken als een héle band. Mart Hillen is er zo één: hij speelt de melodie en de baspartij, en drumt tegelijkertijd op zijn gitaar. Of in de woorden van radio DJ Giel Beelen: ‘Je kunt het je niet voorstellen, maar dit gebeurt allemaal op één en dezelfde gitaar’.

Hij heeft al een aardig grote fanbase opgebouwd. Hoe zorgt hij dat z’n fanbase groeit? En hoe bouwt hij een sterkere connectie op met huidige fans? Daar praten we tijdens deze live uitzending over en er komen veel concrete tips voorbij. Onder andere over Facebook, Instagram, adverteren op social media en het creëren van content.

Check Mart’s website voor bijvoorbeeld de video ‘Where The Streets Have No Name’ en z’n Instagram, Facebook en YouTube account:
https://nl.marthillen.com/

Facebook-groep Muziek Marketing voor Muzikanten:
https://www.facebook.com/groups/muzikantenmarketing

Meer informatie over de F.I.R.E. cursus en community:
http://onlightning.nl/fire

Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Musicmaker magazine. Bestel de nieuwste (en oudere) edities via:
https://muziekmagazines.nl/

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
OF MAIL JE VRAAG, OPMERKING OF SPRAAKBERICHTJE NAAR MIRJAM@ONLIGHTING.NL.

In deze aflevering vertel ik hoe veel muzikanten zichzelf tegenhouden in hun muzikale carrière en bij het optredens krijgen in het bijzonder. Wat is er nu écht belangrijk bij het scoren van die gigs? En hoe kan online marketing daarin bijdragen?

Meer informatie over de F.I.R.E. training:
https://www.onlightning.nl/fire-marketing-cursus/

Meer informatie over de F.I.R.E. community:
https://www.onlightning.nl/fire-community/

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
OF MAIL JE VRAAG, OPMERKING OF SPRAAKBERICHTJE NAAR MIRJAM@ONLIGHTING.NL.

Hoe maak je een ideale fan omschrijving waar je echt iets aan hebt mbt de promotie van je muziek? Waardoor je écht de juiste mensen gaat bereiken? En waardoor je in de toekomst dus een volle zaal krijgt bij optredens, met alleen maar mensen die je ook echt graag bij je optredens ziet? Daar gaat deze aflevering over!

In de aflevering heb ik het over de Facebook Business manager en de ‘Doelgroepstatistieken’ die je daar in het menu kunt vinden:
http://business.facebook.com/

Meer informatie over de F.I.R.E. training:
https://www.onlightning.nl/fire-marketing-cursus/

Meer informatie over de F.I.R.E. community:
https://www.onlightning.nl/fire-community/

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
OF MAIL JE VRAAG, OPMERKING OF SPRAAKBERICHTJE NAAR MIRJAM@ONLIGHTING.NL.

Een waterval strategie is welbekend in de filmwereld. Een film komt eerst in de bioscoop en doorloopt daarna meerdere fases van kopen, huren en streamen. Dit brengt meer buzz, meer promotie en meer centen. Hoe kun jij als opkomende artiest dit principe ook inzetten voor jouw muziek? En hoe doe je dit specifiek voor livestreams? Zijn livestreams überhaupt nog zinvol in de toekomst?

In deze aflevering heb ik Maarten Walraven-Freeling te gast. Hij is Head of Operations & Productions van GARDEN (een nieuw live music discovery platform), Co editor bij MUSIC x en zakelijk leider bij Stichting Liedhuis. Hij schreef eerder al een Engelstalig artikel over de waterval strategie en livestreams voor Water & Music. Meer informatie over dit alles vind je via onderstaande links.

GARDEN:
https://www.gardenmusic.eu/

MUSIC x:
https://www.musicxtechxfuture.com/

Stichting Liedhuis:
https://www.liedhuis.nl/

Water & Music:
https://newsletter.waterandmusic.com/

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
Of mail je vraag, opmerking of spraakberichtje naar mirjam@onlighting.nl.

Was als je pas net begint al artiest en nog niet veel content in je archief hebt. Wat kun je allemaal plaatsen op social media om toch die zichtbaarheid te krijgen? Hoe kun je jezelf promoten, ook onder nieuwe mensen? Verder praten we ook over online marketing versus radio en tv en hoe het elkaar kan versterken.

Liselotte is pas kort geleden gestart en heeft inmiddels 2 singles gelanceerd die goed worden opgepikt. Ze bouwde ook al snel een betrokken groep fans rondom haar op. Hoe zorgt zij dat ze haar fanbase groeit? En hoe ze een sterkere connectie opbouwt met huidige fans?

Liselotte Van Dooren is een Belgische country soul singer-songwriter met originele songs en een uniek stemgeluid. Liederen over eenvoud en puurheid, natuur en schoonheid, kortom de grondbeginselen en de ziel van country- en soulmuziek uit het hart die vertedering, sentiment en gezelligheid oproept waarbij iedereen kan wegdromen.

Website Liselotte:
https://www.liselottevandooren.be/

De Muziek Marketing voor Muzikanten Facebook-groep:
https://www.facebook.com/groups/muzikantenmarketing

MEER INFORMATIE OVER DE F.I.R.E. TRAINING:
WWW.ONLIGHTNING.NL/FIRE-MARKETING-CURSUS

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
Of mail je vraag, opmerking of spraakberichtje naar mirjam@onlighting.nl.

Wat als ik je vertelde dat je doelgroep kleiner maken een manier kan zijn om je fanbase enorm te vergroten? Een van de belangrijkste stappen bij het opbouwen van een fanbase is om te identificeren wie je doelgroep is. Een belangrijk onderdeel hiervan is, is dat jij weet wat voor een genre en zelfs niche maakt. In deze aflevering leg ik uit wat dat precies is en hoe je die van jou kan ontdekken.

WIN!
Deze podcast maak ik in samenwerking met
Musicmaker Magazine, dat elke twee maanden uitkomt met een lekkere dosis how to artikelen over muziek maken. Van tips voor songwriting tot weetjes over de business, en natuurlijk ook tests van de nieuwste gear. Musicmaker geeft 3 jaarabonnementen weg aan luisteraars van deze podcast! Stuur een mailtje naar redactie@musicmaker.nl en zet in het onderwerp Marketing & Mindset = Rock&Roll, en je maakt kans!

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
Of mail je vraag, opmerking of spraakberichtje naar mirjam@onlighting.nl.

Artiest, je Fan Funnel lekt! Je fanbase opbouwen is leuk maar kost ook energie. Voorkom dat je fans in de tussentijd weglopen! Praktische en efficiënte tips om je fanbase sneller te laten groeien.

Roadie, fanbase management tools voor artiesten en hun team:
https://roadie.co/

De website van Joep van Leijsen:
https://joep.co/

Volg en DM Joep op Instagram:
http://instagram.com/joepvanleijsen

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
Of mail je vraag, opmerking of spraakberichtje naar mirjam@onlighting.nl.

Veel muzikanten vermijden het zoveel mogelijk om zichzelf te vergelijken met andere artiesten en vinden het vervelend als muziekliefhebbers (of de pers) wel vergelijkingen leggen. Natuurlijk wil je jezelf onderscheiden van de rest, maar er zit ook heel veel goeds in het jezelf vergelijken. In deze aflevering vertel ik over de 3 voornaamste redenen en hoe jij dit kunt inzetten voor de promotie van jouw muziek.

In de aflevering heb ik het over de Facebook Business manager en de ‘Doelgroepstatistieken’ die je daar in het menu kunt vinden:
http://business.facebook.com

MEER INFORMATIE OVER DE F.I.R.E. TRAINING:
WWW.ONLIGHTNING.NL/FIRE-MARKETING-CURSUS

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
Of mail je vraag, opmerking of spraakberichtje naar mirjam@onlighting.nl.

Ben jij muzikant maar weet je niet wat je moet posten op social media om zichtbaar te blijven én nieuwe fans aan te trekken? Misschien heb je het idee dat je maar wat aanrommelt op social media, zonder strategie. Krijg je minder respons op berichten dan je eigen zou willen en heb je geen idee wat je dan wél zou moeten posten om impact te maken? In deze aflevering geef ik je 6 social media post ideeën!

E-book Social Media voor Muzikanten:
https://www.onlightning.nl/product/e-book-social-media-voor-muzikanten/
En vraag jouw 50% kortingscode op via:
Instagram DM:
https://www.instagram.com/onlightning/
Of Facebook Messenger:
https://www.facebook.com/onlightningNL

MEER INFORMATIE OVER DE F.I.R.E. TRAINING:
WWW.ONLIGHTNING.NL/FIRE-MARKETING-CURSUS

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
Of mail je vraag, opmerking of spraakberichtje naar mirjam@onlighting.nl.

Waar kun je jezelf het beste op focussen: zo veel mogelijk streams of fanbase building op social media en mailinglist? In deze aflevering vertel ik over de nadelen mbt het focussen op het aantal streams als DIY muzikant zijnde. Daarnaast geef ik inzichten over andere belangrijke focuspunten voor jou als artiest.

MEER INFORMATIE OVER DE F.I.R.E. TRAINING:
WWW.ONLIGHTNING.NL/FIRE-MARKETING-CURSUS

HEB JE EEN VRAAG OF OPMERKING? KOM IN DE UITZENDING DOOR EEN VOICE MESSAGE ACHTER TE LATEN! 
Of mail je vraag, opmerking of spraakberichtje naar mirjam@onlighting.nl.

Hoe verhoog je jouw productiviteit voor een gelukkig (muzikaal) leven? Zeker nu is het goed om gemotiveerd te blijven. Hoe je dat doet? We geven concrete tips die voor ons ook werken. 

Heb je een vraag of opmerking? Kom in de uitzending door een voice message achter te laten!

TIMI APP OM JE UREN BIJ TE HOUDEN: WWW.TIMIAPP.COM

CREATOR STUDIO OM JE BERICHTEN OP FACEBOOK EN INSTAGRAM IN TE PLANNEN: WWW.FACEBOOK.COM/CREATORSTUDIO 

PLANN OM JE INSTA STORIES IN TE PLANNEN: WWW.PLANNTHAT.COM

GETTING THINGS DONE – DAVID ALLEN: WWW.BOL.COM/NL/P/GETTING-THINGS-DONE/9200000046300116/

BULLET JOURNALING: WWW.BULLETJOURNAL.COM/PAGES/LEARN

THINGS: WWW.CULTUREDCODE.COM/THINGS/

ASANA: WWW.ASANA.COM

Ben je muzikant en vind je het lastig om voldoende social media berichten te bedenken? Zonde! Want juist als muzikant ben je creatief en is er heel veel wat je kunt delen om zichtbaar te worden én te blijven. In deze aflevering geef ik 3 belangrijke mindset-tips die jou de inzichten geven voor meer inspiratie.

Meer informatie over de F.I.R.E. training:
www.onlightning.nl/fire-marketing-cursus

Heb je een vraag of opmerking? Kom in de uitzending door een voice message achter te laten!

Doe jij je best op een mooie muziekvideo maar vallen de resultaten je tegen? Wil je ECHT eens nieuwe fans aantrekken door video? In deze aflevering vertel ik je hoe je dit kunt doen op social media en met advertenties in het bijzonder. 

Meer informatie over de F.I.R.E. training:
www.onlightning.nl/fire-marketing-cursus

Heb je een vraag of opmerking? Kom in de uitzending door een voice message achter te laten!


Deze podcast maak ik in samenwerking met Musicmaker Magazine. Op
Musicmaker.nl kan je de serie bandpromotie vinden die ik voor Musicmaker geschreven heb. Musicmaker komt eens per twee maanden uit. In de nieuwe editie vind je een artikel van mijn hand, waarin ik aangeef hoe je met een membership maandelijks inkomsten kan gaan genereren. Maar ook zijn er interessante artikelen over ‘de do’s en don’ts van endorsementsdeals’, en hoe je Spotify en Bandcamp het beste kunt inzetten. Musicmaker kun je bestellen via hun webshop muziekmagazines.nl.

Jij wil als artiest graag je fanbase opbouwen door middel van optredens. Maar programmeurs zoeken acts die al een fanbase hébben. Wat komt er nu eerst: optredens of fanbase? Hoe doorbreek je dit probleem? En hoe kun je jouw volgende tour in het buitenland voorbereiden? Ik vertel je er meer over in deze aflevering. 

Meer informatie over de F.I.R.E. training + community: www.onlightning.nl/fire

Heb je een vraag of opmerking? Kom in de uitzending door een voice message achter te laten!

Als jij je fanbase wil opbouwen voor je muziek dan zijn daarin 3 belangrijke thema’s. Deze heb ik verwerkt in m’n eigen F.I.R.E. methode en in deze aflevering leg ik uit wat ik bedoel met ‘Interactie’, ‘Relevantie’ en ‘Eigenheid’.

Download het gratis e-book hier

Heb je een vraag of opmerking? Kom in de uitzending door een voice message achter te laten!

Welkom bij de ‘Marketing & Mindset = Rock&Roll’ podcast, aflevering 0! In deze aflevering vertel ik het wie, waarom, wat en hoe van deze podcast, zodat jij weet wat je kunt verwachten.

LET’S CONNECT

GEGEVENS

onlightning
mirjam@onlightning.nl

kvk: 72223812
btw: NL001802291B85

SCHRIJF JE IN VOOR UPDATES