TOUR MARKETING SUPPORT
Speellocaties zoals theaters en popzalen kunnen vaak niet de nodige aandacht aan de marketing besteden voor het optreden wat je er gaat geven. Daardoor raakt het ondergesneeuwd en sta je te spelen voor minder goed gevulde zalen dan nodig. Daarom is het belangrijk dat je het heft in eigen handen neemt met betrekking tot de promotie van je show en het stimuleren van de ticketverkoop. Dit kan ik voor je overnemen.
Ticketverkoop
Ik zorg met online campagnes op Facebook en Instagram dat je meer tickets verkoopt voor je theatervoorstellingen of concerten. We streven ernaar je advertentiebudget terug te verdienen met de extra verkochte tickets dankzij de online campagnes (je deal met de speellocatie even buiten beschouwing gelaten).
Fanbase building
Daarnaast bouwen we aan je fanbase door heel zichtbaar te worden bij het juiste publiek en krijg je meer (Facebook-)volgers en bekendheid. Je bouwt aan je muzikale carrière, een echte investering, omdat je je opgebouwde fanbase opnieuw kunt bereiken (anders dan bij Spotify streams en YouTube views) wanneer je weer bij ze in de buurt komt spelen.
Contact speellocaties
Verder zorg ik met mijn ervaring als marketeer bij een poppodium en theater er desgewenst voor dat jouw show hoger op de prioriteitenlijst komt bij de marketeers van de speellocaties door specifieke marketing-afspraken te maken met de venues. Ik ga met ze in onderhandeling over de mogelijkheden en het door hen in te zetten advertentiebudget. Zo wordt het echt een samenwerking om er een succesvolle voorstelling van te maken.
Contact impresariaat/boekingskantoor
Ik kan eventueel ook het contact met impresariaten en boekingskantoren overnemen met betrekking tot de promotie van je shows, zodat jij er niet steeds tussen zit en je kunt focussen op het geven van een goede show. Ik zorg ervoor dat je er op de juiste momenten bij betrokken wordt en er wel feeling bij blijft houden.
Geschikt voor:
– Artiesten met een (theater)tour van minimaal 5 optredens, waarvan het eerste concert op het moment van je aanvraag over 1,5 maand of later plaatsvindt, waarbij gewerkt wordt met een online voorverkoop.
– Artiesten met een impresariaat of boekingskantoor OF die minimaal 2 jaar bezig zijn onder deze naam, minimaal 1500 (echte) volgers hebben opgebouwd op Facebook en Instagram samen en een eigen website hebben.
– Artiesten die zélf kunnen investeren met een Facebook en Instagram advertentiebudget van minimaal 25 euro per show (leidraad: 50 euro per show).
Tour marketing support:
5-10 shows: 70 euro per show
11-15 shows: 65 euro per show
16-20 shows: 60 euro per show
21-25 shows: 55 euro per show
26-35 shows: 50 euro per show
35-50 shows: 45 euro per show
Prijzen zijn ex btw, maar wegens KOR regeling vrijgesteld van btw.
Alle shows binnen 365 dagen worden gezien als 1 tour.
Werkwijze
1) Vul het formulier hieronder in, waardoor ik kan kijken of we een match zijn.
2) We plannen een intakegesprek in waarin we kennismaken, overleggen wat de wensen zijn en ik uitleg wat ik nodig heb vanuit jou om aan de slag te kunnen.
3) Ik start met de eerste advertenties en zo nodig neem ik contact op met contactpersonen van impresariaat/boekingskantoor en speellocaties.
4) 2-wekelijkse terugkoppeling over de verkochte tickets + inzicht in de resultaten van de advertenties.
Je ontvangt binnen 2 werkdagen een mail van mij. Nog niets gekregen? Check je spam folder.
Je kunt me altijd bereiken op mirjam@onlightning.nl
GEGEVENS
onlightning
mirjam@onlightning.nl
kvk: 72223812
btw: NL001802291B85
site content
SCHRIJF JE IN mirjams muziek marketing mails